31 maj 2018

OMSTART


Jag känner behovet av att förändras. En omstart, en möjlighet att rannsaka sig själv. Vem har jag varit? Vem är jag? Och viktigast, vem vill jag vara? Förändring må ske inifrån och ut, men ibland tror jag att insidan behöver en skjuts genom det yttre. Vem uppfattar andra att jag är?

I höst börjar en ny fas av livet. Vissa förändringar är mer omvälvande än andra. Jag kommer att flytta, jag kommer börja plugga en ny kurs, men jag kommer också att vara en annan person än den jag varit de senaste åren. Samma gamla, men förändrad.

Senaste tiden har jag simmat febrilt under vattnet, tröttat ut mig. Ibland har jag lyckats kommit upp till ytan för att få luft, bara för att bli dragen ner av undervattensströmmarna igen. Men jag är trött på att kämpa så mycket. Det tar för mycket energi, de eviga bensparkarna (och gråten, stressen och ångesten). I höst tänker jag sätta på mig en flytväst.

Höstterminen är en tid för förnyelse och förändring. En nystart, in i allvaret efter sommarens lata dagar, men med ny kraft och energi. Jag vill vara där jag med, känna energin, orka.

Allt handlar om att bestämma sig. Jag har bestämt mig. Efter sommaren kommer jag igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar