20 juli 2018

SOMMARHÄGRINGEN


Sommaren. Överallt sägs det att det är den varmaste på år och dar, och kanske är det därför den swishar förbi som en hägring jag inte riktigt hinner greppa. Idag är det den 20 juli, mer än halva sommaren har gått och jag längtar i vanlig ordning till hösten.

Jag trivs i Grövelsjön, med jobbet på fjällstationen och de lediga dagarna längs spångerna, på kalfjället och letandes efter guldet i myrarna. Men det är inte mer än så, jag har svårt att finna den ro jag letar efter och den sommarmagi jag drömmer om. Sommaren går och det är inte mer med det.

Kanske är det för att jag hela tiden går runt med en längtan, efter Harald och efter en till höst tillsammans. Dessutom allt nytt -  den nya lägenheten, de nya studierna och det nya livet. Jag måste ju tänka så, att allt ordnar sig bara det blir höst. Nu är det sommar och livet är pausat. I hösten finns verkligheten och hoppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar