9 juni 2016

VEMOD VEMOD (OCH LITE GLÄDJE)


Igår kom jag hem efter en och en halv månad i Centralamerika. Idag var jag och Lisa och tittade på Vasas utspring. För övrigt är det ganska fantastiskt att komma hem i skolavslutningstider för det känns som om hela stan är på så bra humör, alla är glada över sommarlov och studenter och sånt. Men gud så vemodigt det var att se alla överlyckliga studenter, och inte vara en av dem i år. Vemodigt att tänka tillbaka på den jäkla glädje man kände den dagen. När vi satt i Aulan, och när vi sprang ut till en The time of my life-remix. Gah.

Men det kändes jäkligt glädjefyllt också såklart, och börjar faktiskt sakna skolan lite, som den äkta skolnörden jag är. Saknar faktiskt att lära mig saker. Att få utmaningar. Är så sjukt taggad på universitet så jag vet inte vad, men ska inte börja till hösten utan istället ta ett till sabbatsår. Det är rätt och blir bra men kan inte låta bli att bli avundsjuk på de som börjar till hösten eller redan har börjat. Jag vet ju dock att jag har det framför mig, men ändå. Här är några bilder från min student, men insåg nu att jag ju också har en oframkallad rulle film hemma som jag knäppte under studentveckan. Ännu en grej att göra nu när jag har ledigt - framkalla allt jag har liggande hemma! Är så taggad på det. Men först ska jag börja kolla igenom aaaalla bilder från Costa Rica, vi hörs senare!


P.S. tror att jag är tillbaka nu, här på bloggen alltså. Kreativiteten i mig har varit instängd så länge och vill bara ut ut ut. Måste få utlopp för den helt enkelt. Och bloggen är ju perfekt för det, så ja. Jag är nog tillbaka nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar