17 juni 2016

VÄRLDENS BÄSTA SOMMAR


Sommaren har aldrig varit min tid. Visst, den är solig (ibland), varm (ännu mindre) och ledig (oftast inte), men jag har nog alltid tyckt att den varit tråkig och ensam och både för snabb och för långsam på samma gång. Hursomhelst har jag bestämt mig för att vända gamla vindar (är det ens ett uttryck) och ha världens bästa sommar i år. Seriöst. Härmed börjar uppdrag Nadjas Sommarlov. Det ska bli så jävulskt bra. Inte för att jag har några makalöst fantastiska planer som Europa runt eller jobb på en glassbar (vem har inte det som barndomsdröm), men tänker att det är de små sakerna som räknas. Så i sommar tänker jag…

Bada! Mycket! Speciellt på natten och i sjöar (och helst en kombo av det i någons stuga).

Gå på festivaler! Jag har precis köpt biljett till Bråvalla och ska vara funktionär på Peace & Love veckan efter, så ja - det kommer bli fantastiskt! Skulle också helst vilja klämma in Popaganda på sommarens sista helg, för gamla tiders skull. 

Hänga i stugan. Läsa en massa böcker och kanske skriva och kanske till och med börja måla igen. Plus stövla omkring i skogen och plocka hallon och sen äta långa frukostar med dem på altanen. Drömmer helt enkelt om sommarstugeidyllen x 1000.

Fjällvandra. Hoppas jag. Om inte annat någon helg i Åre, för måste norrut innan jag förgås. Fjällen är ju mitt syre och för lång tid utan berg och kalfjäll och myrar är inte bra för min hälsa.

Vara ute! Hela tiden! Vill inte sitta inne och trycka när livet pågår där utanför dörren. Ha picknicks och gå på utomhusbio och skejta och bara vara.

Turista i Sverige. Tänker att det måste finnas så mycket att se här som man inte tänker på. Vill  åka på dagsutflykter och roadtrips och kanske till Gotland och till Stockholm en massa såklart.

Ha Lofsdalenreunion och cykla downhill. Så sjuk grej att umgås med människor dygnet runt varje dag en hel vinter och sen gå ot olika håll allihopa och inte se varandra igen på jag vet inte hur länge. Det går ju bara inte. Fullständigt galet är det.

ha sjukt kul. Jag tänker verkligen ha världens bästa sommar. Har bestämt mig för det. vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt och dessutom förhoppningsvis jobba men det löser sig nog. Nu kör vi peeps.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar